Тел. (03737) 2-21-90, пн-пт 8:30–17:30
Ел.пошта: rada@zmr.gov.ua
Адреса: Чернівецька обл., Заставнівський р-н,
м. Заставна, вул. Гагаріна, 9

Міський голова

Міський голова м. Заставна

Радиш Василь Йосипович

Звіт за 2018 рік

Погода в місті

Зараз на сайті

На сайті 654 гостей та відсутні користувачі

Сьогодні в Україні — День пам'яті жертв політичних репресій

День пам'яті жертв політичних репресій — щорічний національний пам'ятний день в Україні, що припадає на третю неділю травня. Відзначається згідно з Указом Президента від 21 травня 2007 року з метою вшанування пам’яті жертв політичних репресій комуністичного режиму.

Кількість жертв політичних репресій в Україні досі неможливо підрахувати. Десятки тисяч людей було розстріляно, сотні тисяч пройшли в’язниці, заслання, табори, примусово проходили психіатричне лікування.

Через терор і репресії пройшли усі верстви українського населення: від наукової та творчої інтелігенції до селян. Радянська влада намагалася приховати сліди своїх злочинів. Місця поховань ставали режимними об’єктами КГБ, місцевість розрівнювали бульдозерами, доступ до відповідних архівів був заборонений.

Одним із символів тих подій став Биківнянський ліс під Києвом. Це найбільше в Україні місце масових поховань жертв комуністичних політичних репресій. За різними даними, свій останній спочинок тут знайшли від 15 до понад 100 тисяч осіб, закатованих під час допитів або ж розстріляних у позасудовому порядку органами НКВД у Києві.

 

Як свідчать архівні документи, Биківнянський ліс як об’єкт «спеціального призначення» – місце таємних поховань, використовувався органами НКВД УРСР протягом 1937-1941 років. На сьогодні вже встановлено імена понад 15 тисяч розстріляних громадян з Биківнянського поховання. Тут покоїться прах Михайля Семенка, Майка Йогансена, Михайла Бойчука, Федора Козубовського, митрополита УАПЦ Василя Липківського та інших жертв сталінського «Великого терору».

«Великий терор» – масштабна кампанія масових репресій громадян, що була розгорнута в СРСР у 1937–1938 роках з ініціативи керівництва СРСР й особисто Йосипа Сталіна для ліквідації реальних і потенційних політичних опонентів, залякування населення, зміни національної та соціальної структури суспільства. 

Наслідками комуністичного терору 1930-х років в Україні стало знищення політичної, мистецької та наукової еліти, деформація суспільних зв’язків, руйнування традиційних ціннісних орієнтацій, поширення суспільної депресії й денаціоналізація.

 

 Історична довідка

За період «Великого терору» на території УРСР було засуджено 198918 осіб, з яких близько двох третин – до розстрілу. Решту було відправлено до в`язниць та виправно-трудових таборів (інші заходи покарання охоплювали менше 1 %, звільнено було тільки 0,3 %).

 

Масові репресивні операції у 1937–1938 роках, за задумом Йосипа Сталіна, мали завершити двадцятилітню боротьбу з «соціально-ворожими елементами», упокорити населення шляхом масового терору, утвердити авторитарний стиль керівництва та здійснити «кадрову революцію». Підставою для розгортання терору була теза Сталіна про загострення класової боротьби в міру успіхів соціалістичного будівництва.

 

Офіційно початком «Великого терору» став оперативний наказ НКВД СРСР №00447 «Про репресування колишніх куркулів, карних злочинців та інших антирадянських елементів» від 30 липня 1937 року, затверджений політбюро ЦК ВКП(б) 31 липня 1937 року. Проте наявні документи НКВД (накази, листування, телеграфи) свідчать, що масові репресії готувалися заздалегідь, а наказом їх лише формалізували.

 

Наказом №00447 упроваджувалися ліміти (плани) на покарання громадян. Вироки за І-ю категорією означали «розстріл», за ІІ-ю категорією – на ув’язнення в таборах ГУЛАГ (рос: Главное управление лагерей) НКВД СРСР. Якщо первинний ліміт для УРСР за І категорією становив 26150 осіб, то у січні 1938 року він був збільшений до 83122 осіб. Із проханням про додаткові ліміти в Москву неодноразово зверталися наркоми внутрішніх справ УРСР Ізраїль Леплевський та Олександр Успенський.

 

Ще до початку дії оперативного наказу №00447 особливу увагу було звернено на «чистку» партійних лав та органів безпеки, що мало забезпечити надалі беззастережне виконання репресивних директив центру. А вже у червні 1937 року розпочались масові арешти. 10 липня 1937 р. політбюро ЦК КП(б)У розіслало по областях УРСР вказівку про формування позасудового репресивного органу – обласних «трійок», створених для спрощення процедури засудження. До складу трійки зазвичай входили начальник обласного УНКВД (голова), обласний прокурор та перший секретар обласного, крайового або республіканського комітету ВКП(б). Існування «трійок» повністю суперечило радянському законодавству, у тому числі Конституції 1936 року.

 

Заарештований був фактично позбавлений права на захист (на адвоката) чи оскарження вироку. Переважна більшість справ була побудована на власних свідченнях обвинувачених. Як правило, свідчення не перевірялись, доказами провини арештованого слідство не цікавилось. Слідчі психологічним знущанням і нелюдськими тортурами «вибивали» з арештованих потрібні зізнання. В 1937 році дозвіл на застосування методів «фізичного впливу на підозрюваних» (тобто тортур) було дано на найвищому рівні ЦК ВКП (б). Випадки неправомірного засудження вважались цілком припустимими і виправдовувалась прислів’ям «ліс рубають – тріски летять».

 

Часи «Великого терору» у масовій свідомості населення СРСР позначені тотальним страхом та недовірою. Нічні арешти сусідів, підозри колег на роботі, друзів, родичів, пошук шпигунів та шкідників, острах доносів та обов’язок публічно таврувати ворогів народу були повсякденними. Громадяни писали доноси на колег, остерігаючись, що ті донесуть на них першими. Це стало типовим засобом вирішення особистих конфліктів із керівництвом, викладачами, родичами тощо.

 

Розіграні за сценарієм показові процеси проти партійно-радянських очільників 1937-1938 років передбачали не лише усунення чи маргіналізацію рештків старої еліти, але також здійснення впливу на нових висуванців та суспільство загалом. Участь у цих показових процесах мала засвідчити політичну й ідеологічну лояльність, послух волі вождя, визнання терористичних методів державного керівництва. Таким був метод здійснення «сталінської кадрової революції».

 

«Великий терор» згорнули за вказівкою вищого партійно-радянського керівництва. 17 листопада 1938 року ЦК ВКП(б) і Раднарком СРСР ухвалили постанову «Про арешти, прокурорський нагляд і провадження слідства», якою «орієнтували правоохоронні органи на припинення «великої чистки» та відновлення елементарної законності. Наступним кроком стала фізична ліквідація безпосередніх організаторів і виконавців «Великого терору».

 

 Реабілітація жертв

 

Незаконність Великого терору визнали ще за часів СРСР після смерті Й.Сталіна, коли в роки «відлиги» провели часткову реабілітацію репресованих. Реабілітаційні процеси другої половини 1950-х – початку 1960-х років мали обмежений характер. Більшість громадян, засуджених за політичними звинуваченнями, не отримали повної реабілітації, а їхні права не були повністю відновлені.

 

У 1991 році, в останні місяці існування УРСР, було ухвалено Закон «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні». У ньому вперше в Україні законодавчо засудили і відмежувалися від політичних репресій як методу керування суспільством. Але оскільки цей закон ухвалювався ще в УРСР, то певна частина цих репресій, навіть вчинених позасудовими органами, все ще визначалася «обґрунтованими». Відповідно до вимог Закону органами прокуратури та судами впродовж 1991–2001 років було реабілітовано 248 тис. 810 громадян, відмовлено в реабілітації — 117 тисячам 243 особам.

 

У 2015 році Україна засудила злочини комуністичного тоталітарного режиму Законом «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганд їхньої символіки». Законопроект було розроблено Українським інститутом національної пам’яті спільно із народними депутатами України, громадськістю та експертами Реанімаційного пакету реформ.

 

У 2018 році Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури реабілітації жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років». Закон суттєво розширює коло осіб, які підпадають під реабілітацію. Зокрема, в ньому прописана автоматична реабілітація осіб, які були покарані позасудовими органами, право на реабілітацію отримають ті, хто зі зброєю в руках боровся за незалежність України, був ув’язнений, примусово поміщений у психіатричний заклад, трудову армію, позбавлений майна через «експропріацію» чи «розкуркулення», або ж депортований за національною ознакою.

 

З 2019 року почала працювати Національна комісія з реабілітації, яка є спеціальним постійно діючим органом при Українському інституті національної пам’яті. Комісія надає статус реабілітованих особам, постраждалим від політичних репресій комуністичного та тоталітарного режимів Україні. До травня 2020 року Національна комісія з реабілітації розглянула 660 обгрунтованих пропозицій та матеріалів про реабілітацію.

 

Вражаючі факти про «Великий терор» в Україні

 

1. Биківнянське поховання жертв сталінських репресій є одним із найбільших на території України. Вже встановлено імена понад 19 тисяч розстріляних громадян.

 

2. Інші місця масових поховань жертв «Великого терору» політичних репресій 1937–1938 років – Рутченкове поле (Донецьк), район Парку культури та відпочинку (Вінниця), П’ятихатки (Харків), Католицьке кладовище (Умань), Єврейський цвинтар (Черкаси), село Халявин (Чернігівщина), Другий християнський цвинтар (Одеса), 9-й км Запорізького шосе (Дніпро). У Західній Україні після 1939 року також з’явились місця масових поховань, зокрема урочище Дем’янів лаз (Івано-Франківськ), урочище Саліна (Львівська область), Тюрма на Лонцького (Львів).

 

3. Найкривавіша ніч у Києві – 19 травня 1938 року, коли у в’язницях НКВД було розстріляно 563 людини. Розстріли, як правило, проводилися на подвір’ях в’язниць, у підвалах НКВД або безпосередньо перед похованням. Спочатку для масових поховань відводилися спецділянки цвинтарів. У пік репресій з метою приховати масштаби злочину енкавидисти змінили цю практику. У фруктових садах, парках, приміських лісах викопувались траншеї для поховань, часто трупи засипалися негашеним вапном.

 

4. 27 жовтня – 4 листопада 1937 року в урочищі Сандармох поблизу міста Медвеж’єгорськ у Карелії з нагоди наближення 20-річчя Жовтневої революції було розстріляно 1111 осіб, з них 287 українців та осіб, долі яких пов’язані з Україною.

 

5. НКВД УРСР розташовувався у Києві в 1934-1938 роках у будівлях колишнього Київського інституту шляхетних дівчат (згодом – Жовтневий палац), в 1938-1941 роках по вулиці Короленка (нині – Володимирська), 33. Київський міський відділ та управління НКВД по Київській області розміщувались по вулиці Р. Люксембург (нині – Липська, 16).

 

6. У 1955 році КҐБ при РМ СРСР направив в обласні управління держбезпеки директиву №108 сс, де дав вказівку повідомляти родичам розстріляних, що їхні рідні «померли в місцях позбавлення волі, а в необхідних випадках, при рішенні майнових або інших правових питань, реєструвати в загсах смерть розстріляних із видачею заявникам свідоцтв, в яких дати смерті вказувати у межах 10 років з дня арешту, а причини смерті – вигадані».

 

7. В рамках «Великого терору» НКВД організувало та провело серію масових національних операцій. Це т.зв. «німецька операція» (25 липня 1937 р.), «польська» (11 серпня 1937 р.), «румунська», «латиська», «грецька», «іранська», «харбінська», «афганська», «проти болгар і македонців».

 

8. Спогади катів-енкаведистів та результати ексгумації тіл свідчать про характерний «почерк» вбивць. Як правило, це були постріли у потилицю або в перший шийний хребець із револьверів системи «Наган». Наган вважався точним, безвідмовним та достатньо потужним для завдання смертельного поранення, несильна віддача берегла сили катів при масових розстрілах.

 

9. Влітку 1937 року було введено ряд нормативних документів, що посилили відповідальність членів родин репресованих. Дружини та чоловіки «ворогів народу» підлягали обов’язковому арешту, діти до 15 років передавались у спеціальні дитячі будинки. Члени сімей «ворогів народів», засуджених до розстрілу, підлягали примусовому переселенню у внутрішні області СРСР. Показовою є доля колишнього Генерального секретаря харчових справ УНР Миколи Стасюка, який в 1931 р. був засуджений на 10 років, а потім дізнався що в 1937 році його дружина Марія була страчена «як дружина петлюрівського міністра».

 

10. Термін «Ворог народу» (латинське hostis publicus) має давньоримське походження. Він застосовувався до ворогів республіки, які прирівнювались до солдатів ворогуючої сторони та підлягали фізичному винищенню. Вдруге цей термін став загальновживаним в часи Великого терору якобінців у Франції в 1793-1794 рр. У СРСР цей термін був не лише розповсюдженим кліше політичної риторики, але і вписаним у Конституцію 1936 року, згідно 131 статті якої «ворогами народу» оголошувались особи, які вчиняли замах на громадську, соціалістичну власність.

 

 Як знайти інформацію про репресовану особу

 

Допомогти в пошуку інформації про репресованих може відеолекція «Репресовані родичі» проекту «Суспільний університет» на UA:Перший (https://youtu.be/6aKNQ6-6orw). Також корисною буде книга «Право на правду. Практичний порадник із доступу до архівів» (http://www.cdvr.org.ua/node/3185). Ці матеріали містять перелік установ та ресурсів, до яких варто звертатися, їхні контакти, зразки заяв, алгоритм дій, знайомлять з відповідним законодавством, описують практику доступу до архівів комуністичних спецслужб в Україні і за кордоном, а також надають відповіді на найпоширеніші запитання.

 

 Короткий алгоритм пошуку інформації про репресованих родичів:

 

1. Збір якнайбільшої кількості даних (прізвище, ім'я, по батькові, дату та місце народження розшукуваної особи, важливі факти біографії тощо).

 

2. Пошук інформації на наступних сайтах:

 

- Національний банк репресованих (http://www.reabit.org.ua/nbr/);

 

- Жертви політичного терору в СРСР (http://lists.memo.ru/);

 

- Сталінські розстрільні списки (http://stalin.memo.ru);

 

- Єдина система пошуку репресованих (https://bydc.info/search.php);

 

- Список репресованих осіб, архівні кримінальні справи яких зберігаються в Комітеті національної безпеки Республіки Казахстан (http://e-history.kz/ru/repression/list/440#scontent).

 

3. Звернення в довільній формі (вказується назва та адреса установи, прізвище, ім'я, по-батькові заявника, місце його проживання, суть питання) в такі установи:

 

- Галузевий державний архів Служби безпеки України;

 

- Галузевий державний архів Міністерства внутрішніх справ України;

 

- державний архів області за місцем народження, проживання, арешту, відбування покарань;

 

- Головний інформаційно-аналітичний центр Міністерства внутрішніх справ РФ.

 

- Галузевий державний архів Українського інституту національної пам'яті відкрив Консультаційний центр з пошуку інформації про репресованих, де допоможуть знайти відомості про репресованих у 1917-1991 роках, підкажуть як правильно подати запити до архівів. Телефони Центру: (067) 298-18-18 або (044) 298-12-12, також можна надіслати листа на електронну пошту poshuk@hdauinp.org.ua, написати повідомлення фейсбук-сторінці архіву: https://www.facebook.com/hdauinp  

 

або через сайт: http://hdauinp.org.ua

 

4. Відповідно до Закону України «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років» громадяни України, іноземці та особи без громадянства можуть безкоштовно переглядати та копіювати власним фотоапаратом всі документи, що пов'язані з комуністичним тоталітарним режимом.

 

5. У випадку додаткових запитань звертайтеся у Facebook-групу «Доступ до архівів» (www.facebook.com/groups/dostup.do.arhiviv).

 

 Науковці, які спеціалізуються на тематиці:

 

Олег Бажан (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Сергій Білокінь (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Богдан Біляшівський (Київ), Національний історико-меморіальний заповідник «Биківнянські могили»,

 

Валерій Васильєв (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Андрій Жив'юк (Рівне), Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука,

 

Сергій Кокін (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Станіслав Кульчицький (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Едуард Петровський (Одеса), Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова,

 

Роман Подкур (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Олександр Рубльов (Київ), Інститут історії України НАНУ,

 

Юрій Шаповал (Київ), Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України.

 

 Корисні ресурси:

 

http://www.territoryterror.org.ua/ – сайт Меморіального музею тоталітарних режимів «Територія Терору»

 

www.reabit.org.ua – головна редакційна колегія науково-документальної серії книг «Реабілітовані історією»

 

http://memorial.kiev.ua – Українське добровільне культурно-просвітницьке правозахисне благодійне товариство «Меморіал» імені Василя Стуса.

 

http://ua.bykivnya.org – Національний історико-меморіальний заповідник «Биківнянські могили».

FB IMG 1621143903029

Джерело: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/zhurnalistam/informaciyni-materialy-do-dnya-pamyati-zhertv-politychnyh-represiy

Детальніше ...

"Круглий стіл": оптимізація закладів освіти громади

За ініціативи відділу освіти, культури, молоді та спорту Заставнівської міської ради, у приміщенні міської ради, 13 травня 2021 року, відбулося засідання круглого столу на тему «Оптимізація мережі закладів освіти та створення опорних закладів на території Заставнівської територіальної громади».

 

Участь у цьому засіданні взяли експерт Управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області Андрій Миколайович Вовк – заступник директора КУ «Навчально-методичного центру якості та координації господарської діяльності навчальних закладів області», представники міської ради і відділу освіти, культури, молоді та спорту Заставнівської міської ради, директори й педагогічні працівники освітніх закладів, депутати міської ради.
 
 
Також узяли участь у засіданні круглого столу голова Заставнівської громади Василь Радиш та начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Марічка Косар.
 
У ході роботи круглого столу  учасники обговорили питання оптимізації закладів освіти та створення опорних шкіл у Заставнівській територіальній громаді.
 
Присутні мали можливість ознайомитись з матеріалами щодо створення опорних закладів, задати питання та отримати відповіді експерта в галузі освіти.
 
Під час обговорення вислухали думки експертів, директорів, депутатів Заставнівської міської ради. Запропонували декілька варіантів розвитку процесу оптимізації — насамперед з урахуванням потреб дітей.
 
Основне завдання оптимізації шкільної мережі — підвищення якості освіти, забезпечення доступу дітей до якісних освітніх послуг, незалежно від місця проживання, задля всебічного розвитку дітей громади.
 
Попереду очікуються громадські обговорення та прийняття виваженого рішення, яке б дало поштовх для якісного розвитку освітньої мережі нашої громади.
 
 
received 4008967105846722
Детальніше ...

Відбулося виїзне засідання адміністративної комісії

Сьогодні відбулося виїзне засідання адміністративної комісії Заставнівської міської ради.

Звертаємося до жителів міста Заставна і просимо: приберіть, будь ласка, свої території для наведення порядку у місті, відповідно до чинних Правил благоустрою.

Насамперед, це вулиця Грушевського (неподалік каплички), Бажанського (магазин «Мальва», а також узбіччя нижче пожежної частини, де жителі, які проживають навпроти, винесли сміття і зрізані квіти.

Окрім того, на провулок Січових стрільців та вул. Павлюка адмінкомісія викликала керівника Заставнівського РЕМу. Він пообіцяв, що забезпечить впорядкування цієї території.

Просимо жителів згаданих вулиць не смітити та не захаращувати дороги та узбіччя.

Комісія розглянула ще декілька заяв, які надійшли до міської ради, та вирішила скласти протоколи про адмінправопорушення, накласти штрафи розміром 340—1 360 грн.

Це провулок Павлюка 13 А, куди вже попередньо виїжджала земельна комісія. Просимо жителів забрати "барикади" і навести лад.

FB IMG 1620907038575

 

Детальніше ...

Заставнівська гімназія: до 76-ої річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

«ВИ ПЕРЕМОГЛИ — МИ БУДЕМО ПАМ’ЯТАТИ» Не щезне з пам’яті людської, не піде в забуття велика трагедія нашого народу — Друга світова війна. Неможливо забути тих, хто поліг у боях, хто віддав своє життя для щастя інших. Воєнне лихоліття не оминуло жодної української сім’ї. Педагогічний та учнівський колективи Заставнівської гімназії долучилися до заходів, які були присвячені 76-ій річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні «Ви перемогли — ми будемо пам’ятати» біля пам’ятника загиблим воїнам-землякам. Від імені майбутніх призовників обітницю дав гімназист VII класу Василь Ганяк. Гімназисти IV-А та IV-Б класів (класні керівники Галина Цуркан і Тетяна Палагнюк) вшанували пам'ять загиблих у роки Другої світової війни покладанням квітів та вінка до пам’ятника визволителям краю у міському парку. Ми повинні пам’ятати, якою страшною трагедією для українців була ця війна, та ціну, яку заплатили наші батьки та діди за звільнення України від нацистських загарбників.

 

Детальніше ...

ОГОЛОШЕННЯ про проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу «Заставнівська гімназія» Заставнівської міської ради Чернівецької області

1. Найменування і місцезнаходження закладу освіти:
• комунальний заклад «Заставнівська гімназія» Заставнівської міської ради Чернівецької області;

• вул. Гагаріна, 5 м. Заставна, Чернівецький район, Чернівецька область, 59400.

2. Найменування посади та УМОВИ оплати праці: директор, посадовий оклад, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26 вересня 2005 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 жовтня 2005 року за № 1130/11410, зі змінами та доповненнями, надбавки та доплати відповідно до постанови КМУ №373 від 20.03.2011, постанови КМУ № 78 від 31.01.2001, можливі надбавки, відповідно до постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та окремих галузей бюджетної сфери від 30 серпня 2002 року №1298, зі змінами та доповненнями.

3. Кваліфікаційні вимоги до керівника закладу, відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»:
посаду керівника закладу загальної середньої освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста) та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний та психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.


4. Перелік документів, які необхідно подати для участі в конкурсному відборі, місце та термін їх подання:

претенденти на посаду керівника закладу загальної середньої освіти подають до конкурсної комісії такі документи:


  • заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
    • автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
    • копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
    • копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);
    • копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;
    • довідку про відсутність судимості;
  • мотиваційний лист, складений у довільній формі;
  • документ, що підтверджує вільне володіння державною мовою;
  • довідка про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду.

За бажанням претенденти можуть подавати інші документи, які підтверджуватимуть їх професійні та/або моральні якості.
Відповідальність за не достовірність документів несе претендент на посаду керівника закладу освіти.


5. Подання документів:
• подання документів здійснюється за адресою:
• вул. Гагаріна, 9., м. Заставна, Чернівецька область, I поверх, кабінет № 3, відділ освіти, культури, молоді та спорту міської ради з 29 квітня по 28 травня 2021 року включно.
• Уповноважена особа, яка приймає документи за описом — Дера Андрій Миколайович, мобільний телефон: +380991888291
• Уповноважена особа, яка надає інформацію про конкурс — Дера Андрій Миколайович, робочий телефон: +380991888291


6. Дата та місце проведення конкурсу:
• 25 червня 2021  року за адресою: вул. Гагаріна, 5, м. Заставна, Чернівецька область, Заставнівська гімназія.

Іспит складається державною мовою.

Загальний час для проведення іспиту становить шістдесят хвилин.

Складові та тривалість конкурсного відбору:

— письмове вирішення ситуаційного завдання;

— письмове тестування відкритої форми на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти (Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»);

— публічна презентація перспективного плану розвитку "Заставнівської гімназії" Заставнівської міської ради Чернівецької області;

— надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації

 

7. Перелік тестових питань з Примірного переліку питань, затвердженого наказом МОН від 19.05.2020 року № 654 на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти.

 

8. Перелік ситуаційних завдань (Додаток 4).

 

Додаток 1

 

Голові конкурсної комісії

____________________________

____________________________

(прізвище, ім’я, по батькові)

____________________________

____________________________,

(прізвище, ім’я та по батькові

претендента)

який (яка) проживає за адресою:

____________________________

____________________________,

(номер контактного телефону)

e-mail ______@ ___________

(заповнюється друкованими

літерами)

 

ЗАЯВА

Прошу допустити мене до участі в конкурсі на зайняття посади _________________________

____________________________________________________________________

(найменування посади та зазначення мотивів для зайняття посади)

Підтверджую достовірність інформації у поданих мною документах.

Інформацію про проведення конкурсу прошу повідомляти мені шляхом (проставляється позначка «+» навпроти одного із запропонованих способів):

□ надсилання листа на зазначену адресу;

□ надсилання електронного листа на зазначену електронну адресу;

□ телефонного дзвінка за номером ___________________________;

                                                               (в інший доступний спосіб)*

___ __________ 201__ р.                                                         ___________________

_________________

                                                                                                               (підпис)

* У разі неможливості передачі інформації в обраний спосіб повідомлення надсилається на адресу зазначеної у цій заяві електронної пошти.

 

Додаток 2

 

ЗГОДА

на обробку персональних даних

Я, _________________________________________________________,

(прізвище, ім’я, по батькові)

народився _____ ________________ 19__ р., документ, що посвідчує особу (серія ___ № ________), виданий _______________________________________________________________

_______________________________________________________________,

відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (далі — Закон) даю згоду на:

 обробку моїх персональних даних з первинних джерел у такому обсязі: відомості про освіту, професію, спеціальність та кваліфікацію, трудову діяльність, науковий ступінь, вчене звання, паспортні дані, дані про зареєстроване або фактичне місце проживання, біографічні дані, номери телефонів, дані про мою участь у міжнародних та європейських проектах;

 використання персональних даних, що передбачає дії володільця персональних даних щодо їх обробки, в тому числі використання персональних даних відповідно до їх професійних чи службових або трудових обов’язків, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права на обробку персональних даних іншим суб’єктам відносин, пов’язаних із персональними даними (стаття 10 Закону);

 поширення персональних даних, що передбачає дії володільця персональних даних щодо передачі відомостей про фізичну особу (стаття 14 Закону);

 доступ до персональних даних третіх осіб, що визначає дії володільця персональних даних у разі отримання запиту від третьої особи щодо доступу до персональних даних, доступ суб’єкта персональних даних до відомостей про себе (стаття 16 Закону).

Зобов’язуюся в разі зміни моїх персональних даних подати у найкоротший строк уточнену достовірну інформацію та оригінали відповідних документів для оновлення моїх персональних даних.

«____» ______________201__ р.

__________________

                                                                                                                     (підпис)

 

Додаток 3

 

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ

1.Право дітей на освіту у Законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту».

2.Порядок організації навчання у закладах загальної середньої освіти.

3.Організація проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

4.Система управління діяльністю закладом освіти.

5.Законодавство України про освіту.

6.Основні завдання законодавства України про загальну середню освіту.

7.Хто має право на освіту?

8.Як забезпечується право на безоплатну освіту?

9.Заходи державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності.

10.Через які види освіти особа реалізує своє право на освіту?

11.Які форми здобуття освіти передбачені законодавством?

12.Складники та рівні освіти.

13.Завдання загальної середньої освіти.

14.Територіальна доступність повної загальної середньої освіти.

15.Створення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти.

16.Освіта осіб з особливими освітніми потребами.

17.Організаційно-правовий статус закладів освіти.

18.Повноваження керівника закладу освіти.

19.Колегіальні органи управління закладів освіти.

20.Громадське самоврядування в закладі освіти.

21.Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти.

22.Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.

23.Які рамки кваліфікацій функціонують в Україні?

24.Які рівні визначає національна рамка кваліфікацій.

25.Система та її складові забезпечення якості освіти – організація освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти.

26.Що таке академічна доброчесність?

27.Що таке інституційний аудит?

28.Що таке моніторинг якості освіти і як він проводиться?

29.Як проводиться атестація та сертифікація педагогічних працівників.

30.Які категорії учасників освітнього процесу та їх основні права і обов’язки?

31.Які вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника закладу освіти?

32.Органи управління у сфері освіти.

33.Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж у системі освіти.

34.Як здійснюється фінансування закладів освіти?

35.Складові майна закладів освіти.

36.Управління та громадське самоврядування закладу загальної середньої освіти.

37.Відповідальність за порушення законодавства у сфері освіти.

38.Упродовж скількох днів після подання декларації суб’єкт декларування (особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування) має право подати виправлену декларацію?

39.Хто є близькими особами згідно із Законом України «Про запобігання корупції»?

40.Що таке потенційний конфлікт інтересів?

41.Що таке неправомірна вигода?

42.Хто є членами сім’ї згідно із Законом України «Про запобігання корупції»?

43.Що визначає Закон України «Про запобігання корупції»?

44.Що таке конфіденційна інформація відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»?

45.Який контроль здійснюється за забезпеченням доступу до публічної інформації?

46.Що визнається порушенням бюджетного законодавства учасником бюджетного процесу?

Додаток 4

ПЕРЕЛІК СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ

Ситуація 1.

Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі — 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну. (У минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два, і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?

Ситуація 2.

Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класовод працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня. Батьки звертаються до директора школи з проханням не змінювати вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?

Ситуація 3.

Молодий педагог не вийшов на роботу без попередження адміністрації, знаходився поза зоною досяжності мобільного зв’язку. Наступного дня прибув на роботу живий-здоровий. Дії директора школи?

Ситуація 4.

Делегація від батьків другокласників звернулась до директора школи з проханням перевести у інший клас учня, який порушує дисципліну, обзиває дітей. Мотивуючи свою вимогу тим, що хвилюються за життя і здоров’я своїх дітей. Поводяться категорично, обіцяють звернутися до органів управління освітою, міської влади. Які дії директора школи?

Ситуація 5.

Конфлікт відбувся між молодою вчителькою музики і учнем 6-го класу Ігорем, важким, запальним хлопчиком із неблагополучної сім’ї, який не користується в класі авторитетом. Тривав урок музики, учителька оголосила оцінки за вікторину, проведену на минулому уроці. Ігорю здалося, що вчителька занизила йому оцінку. Він грубо обізвав її та вийшов із класу. Вчителька веліла переказати Ігорю, щоб до неї на урок він більше не приходив. Як установити нормальні взаємини між учнем і вчителем музики?

Ситуація 6.

Миколка, кмітливий, енергійний і непосидючий п’ятикласник, постійно дратує вчительку своїм базіканням та вертлявістю. Не допомогло пересаджування за першу парту. Дисциплінарні зауваження лише на декілька хвилин заспокоюють пустуна. І ось одного разу, не витримавши перешіптування хлопчика з сусідом, педагог рішуче заявила: «Наступного разу без батька або матері на урок не приходь!» Засмучений п’ятикласник кулею вилетів із класу. Вчителька звернулася за порадою до директора школи.

Ситуація 7.

У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. На її уроках Оля не відповідає, на спроби з’ясувати ситуацію говорить грубощі або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що б ви порадили вчительці?

Ситуація 8.

Учень 10-го класу на уроках історії займався неохоче. Учитель не змогла знайти контакт із учнем, часто робила йому грубі зауваження щодо його ставлення до занять. Учень у відповідь на це навмисно порушував дисципліну. Одного разу він так поводився на уроці, що вчителька попросила його вийти з класу. Учень відмовився виконати прохання вчителя. Тоді вона підійшла до його столу, взяла портфель і викинула в коридор. Учень підійшов до столу вчительки, узяв її сумку і кинув уздовж класу. Вчителька звернулася до директора школи за порадою.

Ситуація 9.

Директор школи усвідомив, що у педагогічному колективі працює педагог, який має непересічні лідерські здібності і є неформальним лідером у колективі. Тобто є потенційним конкурентом директора школи. Як правильно вибудувати виробничі взаємини з таким педагогом?

Ситуація 10.

Заступники директора школи мають великий досвід управлінської роботи, але гальмують інноваційні проєкти в закладі освіти, при цьому уміють переконливо доводити свою правоту. Як вплинути на таких заступників?

Ситуація 11.

         Завуч школи, вчитель історії, не підготував вчасно важливі документи, чим створив несприятливу ситуацію у роботі і отримав догану за недобросовісне виконання обов’язків. У той же час стає відомо, що його учень здобув перемогу на олімпіаді всеукраїнського рівня. Чи правильно буде одразу після покарання заохочувати і визнавати заслуги підлеглого?

Ситуація 12.

         Педагог-організатор школи О.В. повернулася з відпустки із запізненням на два дні і мотивувала це тим, що «неможливо було виїхати з Мелітополя, де вона відпочивала». За порушення трудової дисципліни їй винесли догану.

Незабаром після цього відбувся міський КВК між командами шкіл, в підготовці до якого О.В. брала найактивнішу участь, і команда школи посіла 1 місце.

Проте на педраді, де підсумовували роботу школи за семестр, О.В. не навіть згадали в числі учасників підготовки до цього заходу, бо завуч школи викреслила її прізвище з тексту своєї доповіді.

Як правильно вчинити директору у такій ситуації?

Ситуація 13.

         Учитель В.В. систематично порушує дисципліну і не виконує свої професійні обов'язки при потуранні його безпосереднього керівника завуча М.М.. Директор школи знає не тільки про погану роботу В.В., але й про те, що М.М. не явно, внаслідок своєї слабохарактерності чи приятельських стосунків з В.В.., фактично заохочує недобросовісність В.В. чи замовчує її. Безпосередніх, очевидних причин і зачіпок для покарання М.М. (безпосереднього керівника), начебто немає: покараним повинен бути В.В. (підлеглий). Але водночас директор школи усвідомлює, що в поганій роботі В.В. є значна частка вини М.М. Кого ж варто більшою мірою покарати?

Ситуація 14.

         Директор школи заходить до класу і бачить на дошці карикатуру на себе. Вона виразна, смішна, об’єктивна. Клас мовчки очікує реакції директора. Що має зробити керівник закладу?

Ситуація 15.

         Усе почалося в той день, коли Настю, ученицю 5-Б класу, не пустили вранці до школи. В її школі для всіх учнів була введена обов’язкова форма: піджак зеленого кольору. Того ранку Настя піджак не вдягла, бо за день до того дівчинка забруднила його і мама віднесла річ до хімчистки, іншого піджака у дівчинки не було. Настя була прикро вражена, коли черговий при вході не впустив її до школи, посилаючись на наказ директора «без шкільної форми нікого в школу не впускати!». Засмучена дівчинка вже налаштувалась вертатися додому, як раптом побачила завуча з виховної роботи, Марію Іванівну, яка піднімалася сходами шкільного ґанку.

— Добрий день, Маріє Іванівно, чому мене не впускають до школи? Я вчора забруднила піджак і мама віднесла його до хімчистки, а черговий каже, що без піджака в школу не можна!

— Настю, не вигадуй дурниць і передай мамі, щоб вона частіше ходила на батьківські збори. Тоді б вона знала, що існує наказ, відповідно до якого всі учні повинні ходити до школи тільки в шкільній формі!

Повернувшись додому, Настя ледве встигла застати маму до того, як вона пішла на роботу. Мати вислухала доньку і була вкрай обурена вчинком шкільної адміністрації, після чого прийшла зі скаргою до директора школи.

Що повинен зробити директор школи у такій ситуації?

Ситуація 16.

         До директора школи звертається молода вчителька і повідомляє, що учень 8 класу на уроці обізвав її нецензурними словами. Як директору правильно вирішити таку ситуацію?

Ситуація 17.

         Педагогічному колективу школи потрібно визначитись із учасниками міського етапу конкурсу «Вчитель року». До директора школи звертається голова профкому закладу і намагається довести, що потрібно відгородити педагогів від подібних конкурсів, тому що це — трата часу і здоров’я педагога. А перед директором школи управління освіти поставило чітке завдання — підготувати учасників конкурсу. Дії директора у такій ситуації.

Ситуація 18.

         До директора школи звернулися батьки учениці 8 класу з тієї причини, що однокласник їхньої дочки виставив у соцмережі відео, на якому зафіксоване її побиття іншими учнями. Якими мають бути дії директора у такому випадку?

Ситуація 19.

         Учень третього класу впадає в істерику на уроці, як наслідок травмує себе, вчителька і медсестра вимушені тримати його, щоб він не нашкодив знову собі та іншим дітям. Наступного дня батько хлопчика пише скаргу на ім’я директора школи з причини фізичного насилля педагогів над його дитиною.

Ситуація 20.

         Територія школи не ізольована від міста. Як результат — на території закладу відпочивають мешканці міста, розпивають алкоголь, палять цигарки, вигулюють собак. Як саме адміністрація школи може домогтися порядку на території школи?

 

Додаток 5

ВІДОМІСТЬ

про результати іспиту

Прізвище, ім'я та по батькові кандидата

Білет №

Оцінка

членів

комісії

Сума

балів

Кандидат № 1

1 питання

2 питання

Ситуаційне завдання

Кандидат № 2

1питання

2 питання

Ситуаційне завдання

Голова комісії       _______________                                                                                      _____________________________

Додаток 6

Критерії оцінювання учасників конкурсу

на заміщення вакантної посади керівника комунального закладу загальної середньої освіти

Критерії оцінювання письмового тестування.

Тестування складається державною мовою.

Перед проходженням тестування кожен кандидат пред’являє паспорт або документ, який посвідчує особу.

Під час проведення тестування кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами, підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.

Тестування містить 30 тестових завдань, які формуються із загального переліку питань, затверджених даним Положенням.

Кожне питання передбачає три варіанти відповіді, одна з яких є правильною.

Роздруковані тестові питання секретар конкурсної комісії пакує в конверти, а ключі правильних відповідей передає членам конкурсної комісії перед перевіркою тестових завдань.

Загальний час для проведення тестування становить 30 хвилин. Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, кандидат пакує в один конверт бланк з відповідями, а у другий – заповнений бланк з персональними даними та повертає обидва конверти секретарю. Секретар присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями на тестові питання та із заповненим бланком персональних даних кандидата. Визначення секретарем номера конвертів здійснюється за відсутності кандидата у приміщенні, в якому проходило тестування.

Після отримання від усіх кандидатів конвертів секретар конкурсної комісії передає конверти з відповідями на тестові питання членам конкурсної комісії для визначення результатів тестування, а конверти з персональними даними кандидатів залишаються у нього.

Для визначення результатів тестування використовується така система:

– 2 бали виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 20 питань тестового завдання і більше;

– 1 бал виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 16-19 питань тестового завдання;

– 0 балів виставляється кандидатам, які відповіли на 15 і менше питань тестового завдання.

Кандидати, які отримали 0 балів, не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.

У разі обрання кандидатом більш як одного варіанта відповіді тестове питання вважається неправильно вирішеним.

Після визначення результатів тестування члени конкурсної комісії повертають конверти з відповідями секретарю. Після отримання усіх конвертів з результатами тестування секретар відкриває конверти з відповідями
та персональними даними кандидатів, які фіксує у відомості про результати тестування (додаток 5) та оголошує кандидатам.

Повторне тестування не допускається, крім випадків, коли тестування не відбулося причин, незалежних від членів конкурсної комісії та кандидатів. У такому разі призначається нова дата тестування та (або) час.

Кандидати, які за результатами тестування отримали 0 балів,
є такими, що не пройшли тестування та не можуть бути допущені
до наступного етапу конкурсу.

Кандидати, які набрали від 1 до 2 балів, вважаються такими, що пройшли тестування та є такими, що допущені до наступного етапу конкурсу.

Загальний час для проведення іспиту становить не менше 60 хвилин.

Перевірка професійних компетентностей проводиться шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання.

Ситуаційні завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також, з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей та вміння приймати рішення.

Усі кандидати, які претендують на одну посаду, розв’язують одне ситуаційне завдання із запропонованих (за своїм вибором).

 Розв’язання ситуаційного завдання кандидатом є успішним, якщо проведено детальний аналіз описаної ситуації, виявлена(і) проблема(и), обрана і обґрунтована проблема для вирішення, визначені критерії та обмеження для вирішення проблеми; виявлено декілька альтернатив при вирішенні проблеми; на основі критеріїв і обмежень обрана одна з альтернатив, обґрунтований вибір альтернативи; розроблено управлінське рішення, виявлені ризики і припущення; рішення оформлено у вигляді управлінського документа (переліку документів для складних ситуаційних завдань з виділенням і оформленням базового рішення).

 На розв’язання ситуаційного завдання кандидатові надається 30 хвилин.

 Після розв’язання ситуаційного завдання або після закінчення часу, відведеного на його розв’язання, кандидати надають секретарю свої відповіді.

 Конкурсна комісія для оцінювання результатів розв’язання ситуаційного завдання використовує таку систему:

 3 бали – ситуація розв’язана у межах вимог чинних нормативно-правових актів без можливого розвитку конфліктної ситуації;

2 бали – ситуація розв’язана, проте учасник демонструє незнання окремих нормативно-правових актів, що стосуються ситуації. Розвиток конфліктної ситуації не передбачається;

1 бал – хід розв’язання ситуації спонукає до розвитку конфлікту, є ознаки порушення нормативно-правових актів;

0 балів – учасник не орієнтується у можливих шляхах розвитку конфліктної ситуації.         

Визначення результатів розв’язання ситуаційних завдань здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально та вноситься до відомості про результати ситуаційних завдань. Остаточною оцінкою у балах за розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії.

Після оцінювання члени конкурсної комісії надають відомості про результати розв’язання ситуаційних завдань кандидатів секретарю комісії. Кандидати, які отримали середній бал 0,5 або нижче не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.

При вирішенні ситуаційного завдання кандидат здійснює записи на аркуші з печаткою відділу освіти, культури, молоді та спорту Заставнівської міської ради. Перед відповіддю обов'язково вказуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата.

Після підготовки відповіді на аркуші проставляються підпис кандидата та дата складання іспиту.     

Конкурсна комісія на своєму засіданні заслуховує публічні презентації проєктів програм розвитку закладу загальної середньої освіти загальним обсягом не більше десяти сторінок (у форматі Word, шрифт Times New Roman, 14 пт, 1,5 інт.); проводить співбесіду з кандидатами щодо представленої презентації.

Публічна та відкрита презентація перспективного плану кандидата проходить за наступним регламентом:

- виступ кандидата – до 20 хв.;

- запитання та обговорення –  до 20 хв.

 Оцінювання відкритої публічної презентації здійснюється за такими критеріями від 1 до 5 балів за ступенем вираженості:

  • наявність чітко сформульованої мети та завдань розвитку закладу;
  • наявність чітко вираженого терміну реалізації завдань та їх досягнення;
  • наявність аналізу сучасного стану закладу за зовнішніми ознаками (інформація, що стосується інформаційної відкритості закладу та розміщена на сайті закладу), визначення наявних проблем;
  • реалістичність мети та поставлених завдань, використовуваних ресурсів;
  • відповідність мети та завдань державній політиці у галузі освіти, чинним програмам розвитку галузі освіти, освітнім запитам громади;
  • новизна, використання інноваційних методів та прийомів в управлінській діяльності;
  • залучення колективу до інноваційної діяльності, участі у проектах, тощо;
  • переваги обраного шляху розвитку закладу.

Презентації, виконані будь-якою мовою, крім української, оцінюються як такі, що не відповідають вимогам – 0 балів.

 Під час презентації не ставляться запитання щодо політичних поглядів, релігії, етнічного походження, матеріального становища, соціального походження або питання, які можуть бути розцінені як дискримінаційні.

Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально; остаточною оцінкою у балах є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії, що вноситься до відомостей про результати оцінювання презентації та співбесіди.

  Визначення остаточних результатів конкурсу здійснюється у балах, які визначаються, як середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок за результатами іспиту, вирішення ситуаційного завдання, співбесіди та публічної презентації.

  Підсумковий рейтинг кандидатів визначається шляхом додавання балів за кожен етап конкурсу, проставлених членами конкурсної комісії у

 зведеній відомості за іспит на знання законодавства, вирішення ситуаційного завдання та презентацію перспективного плану.

  Сума таких оцінок є підсумковим рейтингом кандидата, за допомогою якого визначається переможець конкурсу.

 Конкурсна комісія за підсумковим рейтингом на своєму засіданні приймає рішення про визначення переможця конкурсу.

Детальніше ...

Відбувся конкурс

Сьогодні, 28 квітня, у Заставнівській міській раді відбувся конкурс на заміщення вакантної посади головного спеціаліста відділу освіти, культури, молоді та спорту міської ради.
 
Конкурс проходив у формі письмового іспиту та співбесіди.
 
Участь взяли троє осіб. За висновками конкурсної комісії переможцем став Василь Барабащук.
 
 
konkurs 28.04.2021 1
 

konkurs 28.04.2021 2

 

konkurs 28.04.2021 3

 
Детальніше ...

Інформує Головне управління ДПС у Чернівецькій області

image001.10.02.2021 1Єдиний податок: Понад 142,9 мільйонів гривень сплатили буковинські єдинники до бюджету

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, у першому кварталі 2021 року до місцевих бюджетів Буковини платники податків сплатили понад 142,9 млн грн єдиного податку, що на 14,3 млн грн більше ніж надійшло за аналогічний період минулого року.

Відтак, від суб’єктів господарювання-фізичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, надійшло 114,1 млн грн єдиного податку (у розрізі груп: І група – 1,3 млн грн, ІІ група – 43,9 млн грн, ІІІ група – 68,9 млн грн). Від юридичних осіб бюджет отримав – 19,7 млн грн, від сільгосптоваровиробників – 9 млн гривень.

У податковій службі акцентують, єдиний податок є одним із бюджетоутворюючих податків, який у повному обсязі спрямовується до місцевих бюджетів. Надходження цього податку складають 16,2 відс. загальних надходжень до місцевих бюджетів.

До платників єдиного податку належать:

- перша група платників єдиного податку – фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню) обсяг доходу протягом календарного року не повинен перевищувати 1002 тис. гривень;

- друга група платників єдиного податку – фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року вони не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб, а обсяг доходу протягом календарного року не повинен перевищувати 5004 тис. гривень.

Виключення складають ФОП, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 68.31 КВЕД ДК 009:2010), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння – вони належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, за умови, що відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

- третя група платників єдиного податку – фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми обсяг доходу протягом календарного року не повинен перевищувати 7002 тис. гривень.

Буковинські податківці з початку року донарахували порушникам податкового законодавства 2,3 млн. грн.

У регіоні впродовж січня – березня цього року завершено 165 документальних перевірок. Серед яких 2 планові,69 позапланових та 94 фактичні - інформує заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Наталія Чернівчан.

За словами посадовиці у першому кварталі цього року відновлено контрольно-перевірочну роботу відповідно до законодавчих змін в частині скорочення строку дії мораторію на проведення деяких видів перевірок під час карантину.

Разом з тим, продовжує Наталія Василівна, сьогодні у центрі уваги відомства представники бізнесу, що мають високі ризики щодо несплати податків та зборів – тобто перевірки в частині порушення законодавства про виробництво, використання, ліцензування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

У першому кварталі цього року перевірками донараховано більше як 2,3 млн грн узгоджених податкових зобов'язань.

За цей же період до бюджету, з урахуванням донарахованих сум за актами перевірок поточного та минулих років, надійшло 7,2 млн грн податків та фінансових санкцій.

Також під час проведення перевірок податкові аудитори зменшили від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток у сумі 1,2 млн грн, що дасть  змогу уникнути несплати цього податку в наступних звітних періодах.

Ще, на 2,6 млн. грн. зменшено від'ємне значення різниці між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом з ПДВ.

ДПС Буковини роз'яснює: 4 кроки платникам, які використовують єдиний рахунок

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, Порядком функціонування єдиного рахунка, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року №321 зі змінами (далі – Порядок №321) передбачений чіткий механізм перерахування коштів з єдиного рахунку на бюджетні/не бюджетні рахунки, встановлені конкретні часові інтервали та послідовність виконання в межах поточного банківського дня окремих бізнес-процесів, пов’язаних з формуванням Реєстру платежів.

Щоб уникнути ситуацій неперерахування коштів до бюджету звертаємо Вашу увагу на дотримання вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункових документів на переказ у разі сплати податків, зборів, платежів на бюджетні рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (зі змінами, наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 №847).

Покроковий опис процесу уточнення платниками реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документу на переказ коштів на єдиний рахунок в ІТС «Електронний кабінет»: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/465670.html

Детальніше ...

Інформує Головне управління ДПС у Чернівецькій області

image001.10.02.2021 1

У першому кварталі податківці стягнули з боржників майже 17,6 млн грн податків

Податкова служба Чернівецької області заходами зі стягнення податкового боргу з платників, які не сумлінно відносяться до виконання своїх обов’язків забезпечила 7,4 млн грн надходжень до бюджету податкових платежів та 10,2 млн грн ЄСВ.

Як зазначає заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Микола Загарюк – податківці наголошують на своєчасному та в повному обсязі сплату нарахованих зобов’язань перед державою. Це упередить застосування до боржників заходів примусового стягнення податкового боргу, зокрема: опису майна у податкову заставу, стягнення готівкових та безготівкових коштів, реалізацію заставного майна та інше.

Посадовець інформує, що  дізнатися про податковий борг (свій або партнера по бізнесу) можна на офіційному вебпорталі ДПС, або в управлінні по роботі з податковим  боргом Головного управління ДПС у Чернівецькій області за телефоном (0372)54-56-35.

Співачка Ірина Стиць підтримала кампанію декларування

Ціллю кампанії декларування, яка щороку проводиться податківцями, починаючи з січня, і триває до кінця квітня, – надання можливості громадянам добровільно задекларувати отримані в минулому році доходи – інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

Незамінними помічниками податківців, які підтримують деклараційну кампанію та сприяють її проведенню є відомі, публічні люди – спортсмени, артисти, викладачі, громадські діячі.

Серед них, Заслужена артистка України, доцент кафедри музики Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, педагог, композитор, музично-громадський діяч – Ірина Стиць. 

Сьогодні заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка поспілкувалася з п. Іриною та запропонувала їй звернутися до чернівчан з проханням вчасно задекларувати доходи.

У своєму зверненні до чернівчан співачка наголосила про те, що необхідно бути всім відповідальними та підтримати сплаченими податками розвиток свого міста.

Двосторонній зв’язок: На сервіс «Пульс» звернулось 12 буковинців

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області розяснюють, сервіс від ДПС України «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДПС та її територіальних.

Впродовж січня – березня 2021 року на сервіс «Пульс» надійшло 12 звернень від буковинців. 11 платників адресували свої звернення стосовно роботи органів ДПС та 1 звернення стосувалось роботи ЦОПів.

Всі звернення, що надійшли на сервіс «Пульс» оперативно розглянуто та надано ґрунтовні відповіді без порушень контрольних термінів.

У податковій службі наголошують, у період карантину Заявники можуть надати Інформацію за номером телефону Контакт-центру ДПС 0 800-501-007, з 09.00 – до 18.00 (крім, вихідних і святкових днів) обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та з 18.00 – до 09.00 (також у вихідні і святкові дні) скориставшись послугою «Залиште запитання – ми Вам зателефонуємо» і на електронну пошту idd@tax.gov.ua.

Платникам слід знати, при наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Слід знати, не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації  та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до ІДД ДПС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, ЄВ.

Податкова звітність: «Звітний», «Новий звітний», «Уточнюючий»

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно з абзацами першим та другим п. 50.1 ст. 50 ПКУ у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період або подає у наступних податкових періодах уточнюючу декларацію внаслідок виконання вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ, то штрафи, визначені у п. 50.1 ст. 50 ПКУ, не застосовуються (абзац сьомий п. 50.1 ст. 50 ПКУ).

Пунктом 1 підрозд. 1 розд. IV Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 (далі – Порядок № 5), визначено, що первинні показники, які відображаються у підсистемі, що забезпечує обробку звітності та платежів, є показниками форм, зокрема, податкової звітності (далі – Документ звітності).

Відповідно до п. 4 підрозд. 4 розд. ІV Порядку № 5, якщо після подання Документа звітності платник подає до граничного строку подання новий Документ звітності із виправленими показниками, поданий раніше Документ звітності стає недіючим та отримує ознаку стану обробки «Історія подання».

Документи звітності зі статусом «Повністю введено», які набули ознаки стану обробки «Вважається неподаним», «Історія подання», «Видалений», після настання граничного строку сплати грошового зобов’язання за такими Документами звітності, автоматично обробляються інформаційною системою в частині виключення з обліку раніше рознесених до інтегрованих карток платника сум грошових зобов’язань. Вказане виключення проводиться датою отримання такої ознаки стану обробки та з використанням відповідних облікових показників (операцій).

Крім того, ознаку стану обробки «Історія подання» отримують Документи звітності, щодо яких за рішенням суду або підрозділів податкового органу вищого рівня, відповідальних за адміністрування платежів, у підсистемі, що забезпечує обробку податкової звітності та платежів, передбачено скасування реєстрації (ідентифікацію недіючими).

Враховуючи зазначене, Документ звітності подається з ознакою:

«Звітний» – за відповідний базовий звітний (податковий) період у встановлені ПКУ строки для такого подання або з порушенням термінів подання;

«Новий звітний» – до закінчення граничного строку подання Документу звітності за такий самий звітний період з виправленими показниками після поданого Документа звітності з ознакою «Звітний»;

«Уточнюючий» – після граничного терміну подання Документу звітності за такий самий звітний період (з урахуванням строків давності) при виправленні показників поданого Документу звітності. 


Заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Микола Загарюк про погашення боргів зі сплати ЄСВ

Заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Микола Загарюк про заходи які вживаються податківцями з метою погашення боргів зі сплати ЄСВ. Загалом в області на початок квітня 2021 року налічується майже 15 тисяч (14897) боржників зі сплати ЄСВ. Серед яких 589 юридичних осіб і 14308 фізичних осіб – підприємців. Загальна сума заборгованості з ЄСВ складає – майже 257 мільйонів гривень.

Відео https://cv.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/intervyu-ta-publichni-zayavi/7523.html 

Запитання від платника: Яка послідовність дій має бути здійснена СГ для реєстрації ПРРО?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

Буковинські податківці розглянули 75 запитів на публічну інформацію

Про це інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Та роз'яснюють, у січні - березні 2021 року до регіонального податкового відомства  від платників надійшло 75 запитів на публічну інформацію.

У податковому відомстві зазначають, більшість запитувачів, які направили до податкової служби області запити це фізичні особи (62), від юридичних осіб надійшло 9 запитів. Від представників засобів масової інформації – 1 запит та 3 запити переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації.

Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо: копій рішень про списання боргу; наявності або відсутності податкового боргу по єдиному податку та ЄСВ; зняття з обліку як платника податків; кількість проведених фактичних перевірок та у 2020 році та сум донарахувань.

Відтак, за результатами розгляду задоволено 70 запитів на отримання публічної інформації, 2 запита направлено іншим розпорядникам інформації, у володінні яких вона знаходиться. Крім того, відповідно до ч.1 ст. 22 Закону відмовлено в задоволенні по 3-х запитах

До відома платників: отримати публічну інформацію, розпорядником якої є Головне управління ДПС у Чернівецькій області, може кожен бажаючий. Більш детально щодо порядку складання та форми подання запиту можна ознайомитись на офіційному порталі «Територіальні органи ДПС у Чернівецькій області»>Головна>ДПС у регіоні>Публічна інформація за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/ 

Форма для подання запиту на отримання публічної інформації: Головна>ДПС у регіоні>Головне управління>Публічна інформація: https://cv.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/forma-podannya-zapitu/

Детальніше ...

Заставнівська філія Чернівецького обласного центру зайнятості інформує

slushba zainiatosti 12.02.2021 2

Про створення віртуального майданчику з вибору професії .

Чернівецька обласна служба зайнятості відкриває Віртуальний майданчик вибору професії, на якому професійно-технічні та вищі навчальні заклади області мають можливість презентувати професії та спеціальності затребувані на ринку праці для випускників закладів загальної середньої освіти. Про можливість онлайн комунікації випускників 9-11 класів з представниками професійно- технічних та вищих навчальних закладів звертайтеся в Заставнівську районну філію Чернівецького ОЦЗ за адресою м.Заставна, вул. Незалежності,100, КАБІНЕТ №1,9; тел.(03737)3-13-17. Більш детальну інформацію можна знайти на сайті Чернівецького обласного центру зайнятості  chn.dcz.gov.ua

slushba zainiatosti 27.04.2021

Детальніше ...

Заставнівська гімназія: віртуальна виставка-огляд літератури до 35-річчя Чорнобиля

#ВихованняБуковини #ЧорноБІЛЬ35 #Чорнобиль35

ТРАГІЧНА ПОЛІФОНІЯ ЧОРНОБИЛЯ (віртуальна книжкова виставка-огляд літератури)

35 років тому, 26 квітня 1986 року почався відлік катастрофи на Чорнобильській АЕС. Вона вразила світ, приголомшила людей страшним розмахом невідомої раніше біди, трагічні наслідки якої відчуватиме ще не одне покоління. Це день пам’яті про найбільшу техногенну катастрофу та вшанування героїзму всіх, хто брав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Чорнобильська аварія стала для нас уроком, за який заплачено дорогою ціною. До цієї трагічної дати бібліотекар Заставнівської гімназії Марія Михайлівна Бойчук разом із гуртівцями, учнями 7-А, 7-Б та ІІІ класів, підготували віртуальну книжкову виставку-огляд літратури, присвячену 35-й річниці аварії на Чорнобильській АЕС «Трагічна поліфонія Чорнобиля». На виставці представлена довідкова, наукова, навчальна та художня література. Людство входить у майбутнє, оглядаючись у минуле. Такий одвічний закон історії. У тому, що було, не можна нічого змінити. Але так само нічого не можна забувати. Тож нехай слово «Чорнобиль» стане постійним і суворим нагадуванням людині про відповідальність перед прийдешніми поколіннями за все, що вона творить своїм розумом і своїми руками. Вслухаймося у слова святого писання, що дійшли до нас з глибини віків: «Мудрість розумного – знання шляху свого…». Віримо і надіємось, що у держав і народів, усього людства вистачить мудрості, волі та відповідальності, щоб іти далі зваженим і осмисленим шляхом, на якому не залишиться місця таким зловісним віхам, як Чорнобиль.

Детальніше ...

Заставнівська гімназія: віртуальна виставка малюнків учнів до 35-річчя Чорнобильської катастрофи

 
Чорнобильська трагедія... Сьогодні це вже історія України. У ці дні ми вшановуємо людей, які ризикуючи життям і здоров’ям, виконали свій святий обов’язок, рятуючи від біди не одне покоління.
 
Для виховання у молодого покоління вдумливості стосовно тих ризиків, які несе в собі сучасна технологічна революція, та до 35-х роковин Чорнобильської трагедії вчитель образотворчого мистецтва Заставнівської гімназії Тетяна Іванівна Палагнюк разом з учнями 5-10 класів підготували віртуальну виставку малюнків «Чорнобиль… Трагедія… Пам’ять…».
 
Роботи дітей дуже різні за змістом: вони і про подвиг ліквідаторів, і про масштаби та наслідки аварії на ЧАЕС, і про проблеми екології, і про майбутнє…
 
Наша пам'ять і пам'ять багатьох наступних поколінь знову і знову буде повертатися до трагічних квітневих днів 1986 року, коли ядерна смерть загрожувала всьому живому і неживому.
 
Стогін Чорнобиля спогадом-болем
Не затихатиме в наших серцях, –
Пам’ять про жертви не згасне ніколи!
Їй пломеніти в прийдешніх віках!...
В. Пасічник

Детальніше ...
Офіційне інтернет-представництво Президента України
Офіційний портал Верховної Ради України
Офіційний портал органів виконавчої влади України
Верховний Суд України офіційний веб-сайт
Заставнівська районна державна адміністрація
Заставнівська гімназія - Головна сторінка
Заставнівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів - Головна сторінка
Асоціація міст України - Головна сторінка
Заставнівська міська рада - YouTube
Ми у Фейсбуці - Заставнівська міська рада
Асоціація малих міст УКРАЇНИ
Газета Голос краю - Головна сторінка
Чернівецька обласна рада Офіційний сайт органу місцевого самоврядування
Заставнівська центральна районна бібліотека